kehidupan

bicara diskusi merungkai satu misteri agar menjadi sebuah realiti.
hye semua..jangan lupa tinggalkan pesanan dan follw..:)
glitter-graphics.com

Friday, April 22, 2011

Hand phone dan Maut

Hye semua..

Selamat malam semua..(malam dh rupanya)..Malam ini sungguh sunyi,cuma bunyi serangga berkicau ja didengar.Sunyi dan sepi..oh yarr..Lupa pulak pasal entry aku kali ni(wat2 lupa la 2..),aku nk cta ttg hand phone sbnrnya ni..


model kegemaranku

Dlm dunia yg serba moden ni,siapa yg xda hand phone kn.Kanak2 mybe kot.Semalam aku baca newspapaper artikle ttg kemalangan jln raya.Sebuah kereta terbabas melanggar sebatang pokok hiasan di tepi jalan,apa ke jadah.Punca kemalangan ialah menghantar mesej(sms) semasa memandu.ish2..Manusia zaman sekarang kn,tak pasal2 nyawa melayang.Dalam sekelip mata ja,ada saja nyawa yg hilang.cam senang ja nyawa hilang pd zaman skrg...

Ni aku nk cakap kt korang yg mengamalkan tabiat menghantar mesej semasa memandu.Takkan la xleh biarkan ja hanphone 2 semasa memandu.Tahu la aweks @boyfriend yg mesej,p jgn lupa nyawa tu cuma satu.Ini x,sempat g balas mz tyme mamandu tu.Tahu la gerek 2 merajuk kalau xbalas mesej,tp relek la beb,nyawa lebih penting.Nanti tak pasal2 salah belok masuk parit pulak,sapa yg susah,mak bapak jgak..Bagus kalau masuk parit jerr,kalau calar muka tu apa kes.Comfirm kurang punya hantarannya.


gambar hiasan jerr..

Ok2...Kepada pemandu2 di luar sana..berhati hati di jalan raya ya.Ingatlah orang yang tersayang.Kalau ada call masuk jgn lupa guna ear phone a..hehe.Gunakan tali pinggang kaledar..

Pesanan dr T.S. W...(the silent writer )

3 comments:

Jack said...

Betul tu...ingat la orang yang tersayang time memandu..haha

Jaerul said...

haha.. Ingatlh saye..... Hoi! Handphone aku ler! E63! Lalalalala...

Unknown said...

salam singgah.. aler . kenapa lah aku xde kat tempat kejadian. klow x kan dah jadi milik aku blackberry(blackberryke) tu.. hehe ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

follow ya

Follow martinbforest on Twitter