kehidupan

bicara diskusi merungkai satu misteri agar menjadi sebuah realiti.
hye semua..jangan lupa tinggalkan pesanan dan follw..:)
glitter-graphics.com

Monday, April 18, 2011

KPOP Suatu Fenomena part 1

Hye sahabat blogger dan pembaca2 sekalian...

Setelah beberapa hari aku tidak updated blog,rasa rindu plak nk buat entry baru..Bkn apa,aku pergi rural area kejap dlm beberapa hari ni atas urusan peribadi..hehe

Ok2..back to da topic..KPOP!!..Sapa tidak kenal Super Junior,Girl Generation,Big bang,Shinee,Beast,Cn Blue,Kara,TVXQ dan byk lg la..Kumpulan2 dr korea ni semakin digilai ramai d malaysia.Aku minat korean pop ni tyme zaman skul lg..Masa 2 aku minat sgt lg super junior,super girl..hehe..dance mereka pun fantastic n energetic.Mmg sesuai sgt la dgn jiwa remaja yg ada dlm dr aku ni..hehe..(remaja kerr..hehe)..



Fonemena kpop di malaysia mmg ketara sgt..Kita boleh lihat dr cara remaja berpakaian.Semuanya dh berubah kepada korean style.Kalau ckp ttg rambut,xpayah cta la,mmg korean style la yg plg popular zaman skrg..haha..ok2..Skrg ni sy nk ckp la skit ttg knpa boy group di malaysia kurang popular kalau compare dgn kpop.Kalau di korea,boy or girl group amat diminati dan digilai(hiperbola alu eh..haha)dan peminat sanggup bersesak sesak semata mata nk tgok konsert mereka.Tp di malaysia,boy group cmni susah nk naik n populariti mereka pun kurang.Apa sebab nya ekk..

Setelah aku wat research,aku jmpa beberapa sebab..antara sebab nya ialah..:

1)Orang malaysia kurang meminati lelaki yg jambu.
-Kalau nmpak laki yg comel or jambu,perkara pertama dlm otak ialah gay@pondan..adoi..xtipu punya beb..ni betul ni..Kalau pemikiran cmni xdikikis,smpai bila2 pun indusrti hiburan kta xmaju.



2)Media malaysia kurang memberi fokus kpd muzik di asia
-Media di malaysi byk fokus kt industri hiburan barat jer byk,KPOP N JPOP ni kurang skit..Antara sbbnya ialah peminat muzik barat lebih ramai..Tp bagaimana ngan muzik asia..Sy rsa lebih kurang sama jerr populariti..hehe ..



3)Sambutan drp orang tempatan
-Orang tempatan kta lebih mengemari muzik luar drp muzik negara sendiri,.Sbb 2 orang luar senang2 jerr masuk negara ni n popularkan muzik diaorang..So,korang sebagai peminat fikir3 la baik2..Majukan muzik malaysia..

Ok2..setakat ni jer entry utk kali ni..Nantikan part kedua ttg KPOP NI..Byk lg yg aku blum tulis..hehe..Have a nice day ya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

follow ya

Follow martinbforest on Twitter