kehidupan

bicara diskusi merungkai satu misteri agar menjadi sebuah realiti.
hye semua..jangan lupa tinggalkan pesanan dan follw..:)
glitter-graphics.com

Thursday, March 31, 2011

Perancangan masa hadapan

Setelah mendapat keputusan spm pd 23 mac yang lalu,aku terfikir ke mana aku mau smbung study lepas ni..Kawan2 aku semua kata nk pergi matrikulasi la,maktab la,spa la,form 6 la,ipta la..tp aku masih terkial kial disambar petir di tengah gurun yang luas..adoyai..Bila dgr je kawan2 aku dh ada plan nk smbung study,aku ada jgak rsa jeles..Sapa xjeles.Orang dh ada masa depan ,tp kta..??..

Sebenarnya aku plan nk sambung study g maktab..Paling kurang pun masuk form 6.Bila fikir balik,layak ke aku ni nk jd cikgu kalau masuk maktab.Kawan2 aku cakap,semua orang boleh jd cikgu,yg penting kita kena ada usaha..Btul jgak kn..Pastu,aku fikir jgak ttg tempoh smbung bljr kt maktab 2..Lima tahun setengah..wow..lama jgak 2..Kalau skrg umur aku 17,aku habis study kt maktab 2 umur aku lebih kurang 23 thn cmtu la..Muda lagi kn..hehe.Ok jagk masuk maktab ni sbnr nya,sbb kerja mmg comfirm dapat.Elaun pun masuk tiap bulan..hehe

Cakap pasal form 6 pulak,da kawan aku cakap dh mals dh nk pakai baju skul ni..btul jgak apa dya cakap kn..Dari tadika smpai form 5 pakai baju skul 2,lama2 borink jgak..Lagipun form 6 kena struggle..Its last choice nk masuk universiti..So,aku rsa xsalah kalau nk try masuk form 6 ni..hehe

Kalau cakap pasal ipta pulak,lemah semangat aku dengar..Kalau guna result spm masuk ipta mmg susah lakn.Lain la kalau kita dapat at least 6 Kredit..Itupun diploma pok..Memang diploma la kn..Selalunya diploma ni ambik masa 3 tahun..fuh..Lama jgak 2..tp berbaloi jgak kn..Bagi geng2 aku yg bakal dapat masuk ipta 2,go ahead la..sukses utk korang..hehe

Haha..Setakat ni ja yg aku nk cakap malam ni..Kalau cta pnjang2 ,letih pulak korang baca..kepada geng2 yg bakal melanjutkan pelajaran 2..Gud luck utk korang..hehe..ok la..Mr .martin nk inum kopi dlu...tata..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

follow ya

Follow martinbforest on Twitter