kehidupan

bicara diskusi merungkai satu misteri agar menjadi sebuah realiti.
hye semua..jangan lupa tinggalkan pesanan dan follw..:)
glitter-graphics.com

Thursday, April 28, 2011

CINTA OH CINTA

Hye semua...

Selamat petang ya.Puas aku pandang kiri,pandang kanan cari idea nak buat entry,akhirnya ada seekor semut merah menggigit kakiku..waaa....Sakit weyh..adoi.Eh,lupa pulak la..Pasal entry aku ni,cinta la pulak kali ni kan.Entah la kenapa pulak aku terasa jiwang setelah digigit semut merah ni.haha..

Ish2...Ketawa sorang2 pulak aku kt sini..ok2..Kali ni aku nk share ttg jenis2 cinta yg aku dapat detect kat dunia ni..hehe..




Jenis jens cinta:

1)Cinta Monyet

Cinta monyet ni banyak berlaku semasa zaman sekolah.Saya rsa semua orang pernah merasakan pengalaman cinta monyet ni.Tipulah kalau cakap xpernah kan.Jangan tipu,dosa..hehe.Namun,cinta monyet ni selalunya xberkekalan n sementara jerr.Cinta monyet ni lebih kepada perasaan minat dan bukan cinta yg dimaksudkan itu.Namun ,cinta monyet jg merupakan kenangan yg indah bukan.

2)Cinta Pandang Pertama

Cinta pandang pertama ibarat cinta kilat.Nampak jerr boyz @ gurl yg cun melecun,lalulah perasaan ingin mengenali seseorang itu wujud.Cinta pandang pertama bermula dr mata,turun ke hati.Mmg romantik jgak kan.memang tidak dinafikan,ada jg cinta pandang pertama yg berakhir di atas pelamin.Dan ada jg yg putus di tengah jalan.Jd,fikir fikirkanla.

3)Cinta Terlarang.

Terlebih dahulu aku meminta maaf kepada bob kerana mggunakan nama lg beliau..hehe(xda kene mgena pun).Cinta terlarang ni selalunya dikaitkan dgn hubungan yg tidak direstui oleh orang tua kedua belah pihak.Disebebkan hal inilah byk kes kawin lari berlaku.Zaman sekarang dh tak macam dulu.Ibu bapa bukan xnak restu anak meka kawin,cuma selalunya nak yg terbaik utk anak meka.Siapa nak tgk anak mereka kawin dgn orang yg xda kerja kan.Nanti nk bg bini tu makan apa.So,lu pikir la sendiri..




4)Cinta Tiga Segi

Cinta 3 segi selalu melibatkan orang ketiga.nama dh cinta 3 segi kan.Tgh syok2 bercinta,ada pulak orang ketiga masuk campur.Selalunya orang ketiga ni dianggap perampas.Tp,bg aku,kalau dh jodoh,biar cinta 8 segi sekalipun,tetap jg bahagia .haha..

5)Cinta Luar Biasa

Cinta luar biasa ni jarang2 berlaku.Contohnya cinta macam dlm cerita titanic..hehe.Cinta luar biasa jgak melibatkan perbezaan usia.Kalau lelaki kawin wanita muda dh biasa kita dengar kan..Tp kalau ppuan kawin laki jauh muda dr dya,baru gempak skit.Sebenarnya cinta ni tak mengenal usia.Kalau dh cinta,semua benda menjadi terbalik.Air limau menjadi manis,air laut menjadi pahit,air kopi menjadi masam..(contoh je yerr sbb 2 pelik skit..haha)

6)Cinta Agung

Cinta agung merupakan cinta yg berkekalan.Apabila kita menemukan jodoh kita yg sebenar,barulah kita tahu bahawa cinta itu adalah segalanya.Cinta adalah semulajadi.Jgn sesekali kita mencari cinta,kerana cinta sejati akan datang sendiri kepada kita.Cinta sejati adalh cinta yg paling hakiki.

7)Cinta Kepada Tuhan

Cinta kepada tuhan merupakan cinta yg paling agung.Cinta kepada tuhan adalah suci dan akan memberikan kita kebahagiaan selamanya.Bercintalah dgn tuhan,kerana kita memilikinya.Dan itulah cinta yg tiada tolak tandingannya..

Anda pulak tergolong dalam cinta apa ya..?
Ni jerr entry utk kali ni ya..have a nice day..^-^


Peringatan:Cinta adalah universal.Jgn mengharapkan keajaipan dln cinta,kerana cinta ada untuk semua.

6 comments:

Sarah said...

cinta oh cinta..

yana halim said...

dunia bukan semata milik orang bercinta.... ^_^

zmah said...

Tengah dilamun cinta ke?

martin blackforest said...

sarah:lain macam ja bunyi,,hehe

yana:yup...betul3..

zmah:haha..no cmmt,,hehe

Ayie said...

Cinta dan dicintai.. ^^

AbyMa said...

besh lha bcnta?
klw bcnta boleh trbng x?
bolh jalan xpijak bumi x?
haha..><

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

follow ya

Follow martinbforest on Twitter