kehidupan

bicara diskusi merungkai satu misteri agar menjadi sebuah realiti.
hye semua..jangan lupa tinggalkan pesanan dan follw..:)
glitter-graphics.com

Sunday, March 20, 2011

Apa itu valentine..?


Apabila disebut tentang valentine,apa yang bermain di fikiran kamu.?Hari berkasih sayang?Detik yang terbaik untuk melamar orang yang disayangi?atau hari yang tepat untuk menghargai orang yang kita sayang.Terlalu banyak tanggapan tentang hari kekasih sebenarnya.

Disebalik itu semua,adakah anda tahu sejarah hari valentine yang sebenarnya??

Namun demikian,banyak versi sejarah hari valentine yang ada di dunia ini.Versi yang paling popular ialah versi kiesah paderi st.valentine.paderi saint valentine hidup di akhir abad ke 3 masihi.Kisah bermula apabila paderi st.valentine telah dihukum mati oleh Raja claudius.Beliau mati pada tanggal 14 februari270 masihi.paderi st valentine dihukum mati kerana dianggap menyimpang dari beberapa prisip yang selama ini diyakininya,iaitu mengajal masyarakatnya menganut agama nasrani.


Secara realitinya,hari valentine merupakan hari berkasih sayang.Pada hari ini,kita menggunakan kesempatan ini untuk mamberi penghargaan kepada orang yang kita sayang.contohnya memberi hadiah seperti coklat,bunga,cincin dan rantai.Perasaan kasih sayang ini harus diwujudkan bagi melahir kan susana romantik dalam sesebuah perhubungan.

selain itu,hari valentine sebenarnya amat bermakna juga bagu sesebuah institusi kekeluargaa.Hari valentine merupakan hari yang tepat untuk merapatkan silaturahim antara ahi keluarga.dengan itu,lahirlah sebuah ke;uarga yang bahagia.

tema utama bagi hari valentine sudah semestinya pinky.Warna pink melambankan susana yang romantik dan kasih sayang.Warna pink memang warna yang sesuai untuk menyambut hari valentine..

Sayangilah orang menyayangi kita selagi mereka masih ada.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

follow ya

Follow martinbforest on Twitter