kehidupan

bicara diskusi merungkai satu misteri agar menjadi sebuah realiti.
hye semua..jangan lupa tinggalkan pesanan dan follw..:)
glitter-graphics.com

Wednesday, March 23, 2011

kesah saya la ni..

Hye kepada semua followers aku yang setia.Setelah sekian lama aku tidak tulis tentang perkara yang berlaku dalam hidup aku,entah kenapa malam ini aku terdetik untuk menulis sesuatu tentang diriku.Mula2 tu,aku taknak tulis lansung tentang diri sendiri ni,tapi ada seorang rakan blogger@kawan rapat aku suggest aku tulis jugak.
gembira hidup ini
Malam ni saya nk cerita tentang kehidupan saya dari kecik sampai dewasa sekarang.Selama 17 tahun aku wujud di muka bumi ni,zaman sekolah menengah la yang paling best bagi aku.
Semasa umur aku dilahirkan sampai usia 4 tahun,aku tinggal di miri.Nama tempat tu is called batu niah.Semasa umur aku 5 tahun barulah aku n family pindah ke mukah.
zaman tadika aku memang antara budak paling nakal la.Perkara yang masih saya ingat tyme baju aku koyak ketika main sorok2 dalam kelas.Masa tu memang malu gilerr la..ada juga satu kes 2 aku gusti ngan satu budak ni.Gusti punya gusti,last2 aku kena tumbuk kt mata la.Lebam jgak la.Satu hari 2 jgak la sy nangis..malunyerr.Tapi yang pelik nya,budak yang tumbuk aku dulu 2,kawan baik aku sampai sekarang..haha.


Bila masuk ja primary skul,xbanyak bnda yg berubah.Perkara yang paling xdpt aku lupakan tyme kena hukum ngan cegu @#$% .Kalau dya hukum2 jerr xpa,ni x,hukuman dh la pelik.Terseksa jiwa dn raga kenanya.Contoh hukuman macam berdiri sebelah kaki la,angkat dua belah tangan la n xleh turun..kalu sekejap ja angkat 2 xpa la,p kalau dh berjam jam,merana jgak rasanya.Tapi cikgu beri hukuman tu sebab kta wat salah kn,so terima ja la..
Masuk ja sekolah menengah,baru aku berubah la skit.Tapi,nakal 2 masih ada jgak..hehe.tyme sekolah menengah ni aku banyak menerima kejutan dan cabaran dunia.Masalah seperti persahabatan,percintaan,keluarga dan pelajaran tu memang dah jd lumrah hidup aku tyme 2.Apa yang penting,aku belajar utk berdikar dan menyelesaikan masalah itu sendiri.Wpun beberapa kali tu saya tumbang,tapi hidup perlu diteruskan.Akhirnya,zaman sekolah saya diakhiri dengan penuh warna pelangi..
Setakat ni jerr utk kali ni yerr ,,..daa..

2 comments:

nsms said...

hahaha.. sy suka ini cerita wo.. haha..

martin blackforest said...

haha..thank cik sarah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

follow ya

Follow martinbforest on Twitter